Container Icon

....kita hambaNYA....

Saya marah bercampur geram bersalut hati luka parah..

Salahkah saya jika bebanan tugas yang diberi itu saya tolak?

Salahkah saya hanya menerima arahan dari Ketua & Pihak Atasan?

Salahkah saya jika mahu meringankan beban rakan setugas yang baru seperti saya

tetapi dia sentiasa dibuli?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
bukan saya tak mahu menolong

bukan saya tak boleh bekerjasama dengan rakan setugas

bukan saya tak hormat 'senior'

bukan saya nak tunjuk belang
.
.
.
.
.
.
TETAPI
.
.
.
.
.
jika itu tugas kamu yang diberikan oleh ketua tapi kamu yang pandai2 agihkan pada kami 'juniors'


dan kamu dengan bangga bergayut di telefon menggunakan harta syarikat semata-mata

untuk meluahkan masalah rumah tangga, kelemahan suami sendiri pada kekasih kamu,

perlukah lagi kamu ditolong Puan S??
.
.
.
.
jika kamu tidak mahu solat

jangan di hina kami insan kerdil lagi hina di bumi Yang Esa ini Pn S

hanya semata-mata kami mencuri sedikit masa untuk menunaikan tanggungjawab itu..

tanggungjawab kami Pn S keranan mensyukuri nikmat yang Dia berikan...

jangan di hina DIA kerana engkau juga hambaNYA yang entah bila akan sedar akan

hakikat tersebut..

hidup jangan terlalu menongkat langit, jangan berlandaskan nafsu semata-mata

kerana

semua itu sementara, bila-bila Yang Berhak itu boleh menarik dengan sekelip mata..

kutuklah, hinalah, kejilah, umpatlah saya sebanyak yang Pn S mahu

tapi

tolong jangan persendakan pegangan agama KITA!!

Allah pencipta KITA, Pn S..

apa yang terjadi dalam hidup ini adalah ujian buat kita untuk mendekatkan lagi diri

padaNYa, agar tidak lupa padaNya

bukan kerana Dia zalim Pn S!!!
.
.
.
.
.
.
.
Ya ALLAH ...

Engkau berikanlah aku kekuatan, kesabaran yang tinggi dalam meneruskan kerjaku di
sini..

bukakanlah pintu hatinya untuk bertaubat ke jalanMU!
.
.
.
.
.
Ameen

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

  1. Allah...
    Mudahkanlah urusan gadis ini...
    Amin.

    ReplyDelete
  2. Amin...
    InsyaAllah..
    Ck Lah,
    terima kasih atas kunjungan Ck Lah
    serta doa yang ditinggalkan buat saya insan hina lagi kerdil ini...
    Semoga urusan kita semua dimudahkan olehNya...

    ReplyDelete
  3. Salam. Moga kak biela terus tabah dengan ujian hidup.. Hidup ini adalah perjuangan.. Teruskan berjuang!

    ReplyDelete
  4. Muhammad : terima kasih ye..insyaAllah, sama2 kita berusaha.:)

    ReplyDelete